logo

Copyright Skills Rekrytering 2016 Producerad av Warma Group
 

Inköpsansvarig till Expandia

Inköpsansvarig till Expandia

Expandia är marknadens största leverantör av tillfälliga lokaler. Företaget erbjuder nyckelfärdiga kontor, skolor, förskolor och boenden helt anpassade efter kundens behov. Expandia kan ordna allt från ritningar, bygglov och markarbeten till el, VVS och montage. Dessutom sköter företaget löpande underhåll och service. Huvudkontoret återfinns i Västerås. Företaget är privatägt av företagets grundare med familj.

Inköpsansvarig

med fokus på utveckling av strategiskt och operativt inköp, hållbarhet och digitalisering

Ta chansen att få arbeta på Expandia, ett stabilt, familjeägt tillväxtföretag och en ledande leverantör av flyttbara lokallösningar i norden. Vi erbjuder en ny spännande roll hos oss som Inköpsansvarig och söker dig som vill bidra till den fortsatta utvecklingen av verksamheten.

Expandia gör plats för det cirkulära.  Vi hjälper våra kunder att snabbt och professionellt lösa ett lokalbehov med moderna och kvalitativa modullösningar. Vår lösning är hållbar och cirkulär – inget skapas för att användas en gång och inget tillverkas i onödan. Vi jobbar långsiktigt med våra kunder och drivs av att hjälpa dem på bästa sätt. Det innebär att vi tror på ett starkt lagarbete där vi hjälper och stöttar varandra och samarbetar över avdelningar och kontor.

Vad ska du göra? I rollen som Inköpsansvarig kommer du att jobba nära hela verksamheten som idag består av 82 medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Västerås. Du får jobba både operativt och strategiskt med målet att skapa en kostnadseffektiv, stabil och modern inköpsfunktion. Här ges du möjlighet att få:

  • utveckla Expandias strategiska inköpsposition ur ett långsiktigt perspektiv
  • upprätta inköpsprocessen och skapa/underhålla inköpsrutiner
  • skapa en förmånlig leverantörsportfölj
  • säkerställa leveranstider, garantier, priser, risker, kompetens samt finanser
  • påverka programutveckling för effektivare inköpsrutiner                                                                   

I dina arbetsuppgifter ingår även att:

  • ansvara för leverantörsförhandlingar, -utveckling och -utvärdering
  • pris- och sortimentutveckling
  • mäta och följa upp KPI:er inom inköp
  • hitta synergier inom inköp mellan regioner, avdelningar och bolag
  • optimera leverantörsbasen för volymfördelar
  • ansvara för efterlevnad av regler, lagar och etiska krav
  • hantera reklamationer, garantier, tvister mm
  • hantera Expandias tjänstebilspark

Vem är du? Vi söker en sann lagspelare med inställningen att de bästa resultaten uppnås tillsammans. Du har en god förmåga att lyssna, förklara på ett tydligt sätt, fatta beslut, styra och driva arbetet inom Inköp framåt. Som person är du självgående och du har mycket god kommunikationsförmåga. Du navigerar bekvämt i tvärfunktionella team och du har förmåga att inspirera och leda utveckling och förändring och du brinner genuint för hela inköpsprocessen.

  • Har gärna en civilekonomexamen eller ingenjörsexamen eller motsvarande utbildningsnivå
  • Har 5-8 års erfarenhet av en liknande roll
  • Goda kunskaper i inköpsverktyg och metoder
  • Du har ett analytiskt och strategiskt tänk och du gillar att göra affärer
  • Är beredd att resa vid behov

Varmt välkommen till oss på Expandia! Vi erbjuder en bra möjlighet för dig som vill trivas och få utvecklas på jobbet och som söker en arbetsplats på lång sikt där man värnar om gemenskap, tillväxt och hälsa.

Välkommen med din ansökan! I detta uppdrag samarbetar vi med rekryteringsföretaget Skills Rekrytering. Sök tjänsten senast den 28 november via www.skillsrekrytering.se Frågor om tjänsten besvaras gärna av Annika Frii på Skills Rekrytering, 070- 33 55 290.